Reklama telewizyjna i jej wpływ na dziecko – zestawienie bibliograficzne w wyborze za lata 2002-2020

Książki

  1. Cyfrowe dzieci : zjawisko, uwarunkowania, kluczowe problemy / red. nauk.: Sylwester Bębas, Mariusz Z. Jędrzejko, Kaja Kasprzak, Adam Szwedzik, Agnieszka Taper ; [tł. Angelika Konieczna]. – Warszawa : Oficyna Wydawnicza ASPRA-JR ; Milanówek : Oficyna Wydawnicza von Velke, 2017
  2. Dzieciństwo w oblężeniu : łatwy cel dla wielkiego biznesu / Joel Bakan ; przeł. Hanna Jankowska. – Warszawa : Warszawskie Wydawnictwo Literacke MUZA, 2013
  3. Dziecko reklamy / Martin Lindstrom ; z ang. przeł. Agnieszka Monika Kawalec. – Warszawa : Świat Książki, 2005
  4. Dziecko w świecie mediów i konsumpcji / pod red. Małgorzaty Boguni-Borowskiej. – Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, cop. 2006
  5. Jak działa reklama / red. John Philip Jones ; przeł. Mirosław Przylipiak. – Gdańsk : Gdańskie Wydaw. Psychologiczne, 2004
  6. Język reklam dla dzieci / Jadwiga Lizak. – Rzeszów : Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2006
  7. Kidnaping : jak marketerzy kontrolują umysł Twojego dziecka / Dan S. Acuff, Robert H. Reiher ; [tł. Monika Lipiec-Szafarczyk, Joanna Sugiero].- Gliwice : Wydawnictwo Helion, cop. 2006
  8. Magia szklanego ekranu : zagrożenia płynące z telewizji / Anna Andrzejewska. – Warszawa : Fraszka Edukacyjna, 2007
  9. Pasażer z tylnego siedzenia : media, reklama i wychowanie w społeczeństwie konsumpcyjnym / Małgorzata Lisowska-Magdziarz. – Warszawa : Wydawnictwa Akademickie. Oficyna Wydawnicza Łośgraf – Wiesław Łoś, 2010
  10. Psychologiczne mechanizmy reklamy / Dariusz Doliński. – Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2005
  11. Reklamy telewizyjne i ich oddziaływanie na emocje dzieci w wieku przedszkolnym / Katarzyna Litwińska. – Lublin : Wydawnictwo KUL, 2008
  12. Ukryta moc reklamy : co tak naprawdę wpływa na wybór marki? / Robert Heath ; przekł. Agnieszka Nowak. – Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2006
  13. Wiedza o reklamie / Karolina Janiszewska [et al.]. – Warszawa : Wydawnictwo Szkolne PWN ; Bielsko Biała : Park Edukacja, 2009
  14. Współczesny świat dziecka : media i konsumpcja / pod red. Małgorzaty Boguni-Borowskiej. – Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, cop. 2019

Artykuły z czasopism

  1. Czy można wierzyć reklamie? // Głos Nauczycielski. – 2007, nr 33, s. 4
  2. Czyje jest wychowanie? : społeczne konsekwencje komercyjnych kampanii reklamowych / Agnieszka Pawlak // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2020, nr 7, s. 61-69
  3. Dzieci – odbiorcy reklam / Maria Braun-Gałkowska // Wychowawca. – 2002, nr 7/8, s. 10-13
  4. Dzieci – wymarzony odbiorca skomercjalizowanego świata / Wilhelmina Wosińska // Charaktery. – 2002, nr 6, s. 38-39
  5. Dzieci i młodzież jako odbiorcy reklamy / Sylwia Pawłowska, Paweł Wójcik // Remedium. – 2016, nr 7/8, s. 1-5
  6. Dzieci w świecie reklamy : (propozycja metodyczna dla klasy 4) / Karina Borowiec // Język Polski w Szkole 4-6. – 2005/2006, nr 1, s. 94-100
  7. Dziecko – podmiot reklamy / Anna Albertowska // Edukacja i Dialog. – 2006, nr 1, s. 58-60
  8. Dziecko w reklamie społecznej / Magdalena Kwiatkowska // Małżeństwo i Rodzina. – 2004, nr 3, s. [51]-53
  9. Dziecko w świecie mediów : rozmowa z psycholog Dorotą Kalinowską o wpływie mediów na psychikę dzieci / Dorota Kalinowska ; rozm. przepr. Marta Łyskawińska // Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2013, nr 15, s. 12-16
  10. Dziecko w świecie reklamy / Małgorzata Kuśpit // Remedium. – 2006, nr 3, s. 22-23
  11. Dziecko wobec mediów / Tatiana Kłosińska // Życie Szkoły. – 2006, nr 4, s. 5-8
  12. Fuzja wyobrażeń / Anna Maria Zawadzka // Charaktery. – 2009, nr 5, s. 58-61
  13. Jak chronić dzieci przed szkodliwym oddziaływaniem reklam telewizyjnych / Dorota Pszkit // Nowa Szkoła. – 2006, nr 7, s. 38-45
  14. Jak oglądać reklamy z dzieckiem? // Głos Nauczycielski. – 2007, nr 34, s. 6
  15. Komercjalizacja dzieciństwa : wyzwania edukacji konsumenckiej / Iwona Samborska // Wychowanie w Przedszkolu. – 2009, nr 5, s. 5-10
  16. Konsumpcyjny charakter współczesnej reklamy / Beata Krajeńska // Wychowanie na co Dzień. – 2005, nr 9, s. 3-4
  17. Kształtowanie postaw konsumenckich u dzieci w wieku wczesnoszkolnym / Kinga Sochocka, Karolina Van Laere // Remedium. – 2015, nr 11, dod. „W kręgu uzależnień behawioralnych”, s. 1-2
  18. Kto nie daje się reklamie / Dorota Karwowska // Psychologia w Szkole. – 2008, nr 2, s. 93-100
  19. Kup mi, kup mi, proszę! / Małgorzata Warzkiewicz // Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2013, nr 15, s. 42-45
  20. Moda na potoczność czyli o stylu potocznym w reklamie dla dzieci / Agnieszka Pomianek, Aneta Pomianek // Kwartalnik Edukacyjny. – 2010, nr 4, s. 12-19
  21. Oddziaływanie reklamy na dzieci i młodzież : analiza etyczno-psychologiczna / Beata Gajos // Kwartalnik Edukacyjny. – 2002, nr 3/4, s. 33-43
  22. Ogłupiają czy stymulują? / Dorota Kalinowska ; rozm. przepr. Marta Łyskawińska // Głos Pedagogiczny. – 2013, nr 46, s. 10-14
  23. Poziom rozwoju poznawczego dzieci a odbiór reklam telewizyjnych / Alicja Grochowska, Marzena Bilewicz // Czasopismo Psychologiczne. – 2005, nr 1, s. 49-67
  24. Poznajemy świat reklam : scenariusz zajęć dla klasy III / Justyna Wrzochul-Stawinoga // Życie Szkoły. – 2015, nr 1, s. 36-37
  25. Recepcja reklam telewizyjnych przez najmłodszych odbiorców i jej wpływ na ich język / Joanna Piller // Poradnik Językowy. – 2002, z. 10, s. 31-44
  26. Reklama – krzywe zwierciadło kultury / Anna Zapolska // Edukacja i Dialog. – 2005, nr 2, s. 58-62
  27. Reklama – pranie mózgu już od rana? / Renata Bryczek // Bliżej Przedszkola. – 2008, nr 4, s. 16-18
  28. Reklama a dziecko / Henryk Noga // Wychowawca. – 2012, nr 6, s. 18-19
  29. Reklama i dziecko / Małgorzata Sitarczyk, Magdalena Łukasik // Wychowanie w Przedszkolu. – 2005, nr 8, s. 16-20
  30. Reklama w telewizji / Aleksandra Mazur // Matematyka w Szkole. – 2006, nr 33, s. 17-18
  31. Reklama w życiu przedszkolaka : scenariusz spotkania informacyjno-szkoleniowego dla rodziców / Anna Kordzińska-Grabowska // Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2013, nr 15, s. 36-37
  32. Reklamy do reklamacji / Marcin Majchrzak // Doradca Dyrektora Szkoły. – 2014, nr 42, s. 44-46
  33. Rola reklamy w kształtowaniu nawyków żywieniowych dzieci / Małgorzata Niesiobędzka // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2007, nr 10, s. 32-37
  34. Temat: Jak wygrać z reklamą? / Jadwiga Radwańska // Głos Pedagogiczny. – 2012, nr 35, s. 49-51
  35. Teoria amalgamacji a świat pojęć dzieci / Magdalena Grafowska // Edukacja i Dialog. – 2005, nr 5, s. 41-44
  36. Uległość wobec reklam / Barbara Orkiszewska // Edukacja i Dialog. – 2006, nr 1, s. 61-64
  37. Uwodzenie przez reklamę / Monika Kurzynoga // Wychowawca. – 2009, nr 6, s. 22-23
  38. Wiedza o reklamach telewizyjnych w odbiorze dzieci przedszkolnych i szkolnych / Jolanta Bujak-Lechowicz // Nauczyciel i Szkoła. – 2007, nr 1/2, s. 144-149
  39. Wpływ reklamy komercyjnej na dziecko / Beata Hoffman // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2019, nr 1, s. 14-26
  40. Wszechobecny cukier w diecie dziecka / Karolina Łagowska // Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. – 2015, nr 3, s. 18-21
  41. Życie (jak) z reklamy / Sylwia Pawłowska // Remedium. – 2017, nr 9, s. 13-15

Oprac. Katarzyna Czarnocka-Pasztor
Kwiecień 2021 r.

Polityka cookies i prywatności

Strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celu niezbędnym do prawidłowego działania serwisu, dostosowania strony do indywidualnych preferencji użytkownika oraz statystyk. Wyłączenie zapisywania plików cookies jest możliwe w ustawieniach każdej przeglądarki internetowej, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies należy opuścić stronę.

Zaznacz cookies, które akceptujesz:
Powrót